Valårsenkäten 2022 besvarad och kommenterad

Idag publicerar vi Naturskyddsföreningen i Motalas kommentarer av de svar som inkommit på den Valårsenkät som sex politiska partier i Motala Kommunfullmäktige besvarat. Den kommande mandatperioden 2022 – 2026 kommer att bli avgörande för Motalas möjligheter att uppnå de globala hållbarhetsmålen i Agenda 2030. Inför kommunalvalet i Motala har Naturskyddsföreningen i Motala undersökt de lokala partiernas hållning i några viktiga lokala frågor genom denna valårsenkät. 7 av 8 politiska partier respresenterade i Kommunfullmäktige har besvarat vår enkät. Vi ser detta som en början på en demokratisk lokal miljö-debatt inte bara inför valet utan även för hela kommande mellanvalsperiod.

Läs mer: Kommentarer till Valårsenkät 2022

#Motala, #valår, ”klimat