Inspirationsföreläsning och framtidsworkshop

Naturskyddsföreningen i Motala bjuder in till

Inspirationsföreläsning och framtidsworkshop

Tisdag den 22 november

Vi lyser upp novembermörkret genom att bjuda in alla intresserade till samvaro med soppa, inspirationsföreläsning och workshop.

Gästar oss gör Fredrik Warberg, hållbarhetskonsult och medgrundare till föreningen Tidsverkstaden i Göteborg, samt medförfattare till boken Rik på riktigt.

Fredrik gör en framtidsspaning till år 2050 om hur ett hållbart samhälle då kan se ut, kopplat till FNs globala mål för hållbar utveckling. I den efterföljande workshopen diskuterar vi både visionära och konkreta saker vi kan göra för att närma oss den framtid vi vill ha.

Tid                Tisdag den 22 november

Vegetarisk soppa och smörgås serveras från kl 17.00
Föreläsning och workshop kl 18.00 – 20.30

Plats             Godtemplargården, Poppelgatan 6 i Motala

Anmälan     Anmälan senast den 19 november via mail till:

eva-britt.kemmer@telia.com eller telefon 070-691 64 37 Om du planerar att bara delta på föreläsningen, vänligen meddela detta.

OBS! Deltagandet är kostnadsfritt.

Varmt välkomna önskar Styrelsen!

Printa ut affischen: Inbjudan affisch