Fint valborgsmässofirande trots regn!

Igår firade vi traditionsenlig valborgsmässoafton på Soldatängen. ”Lagom” tills dess att brasan skulle tändas började det att regna. Men vi naturälskande människor störs väl inte av lite regn, eller hur? Det sägs att vi firar vinterns sista dag vid valborgsmässoafton. I år kändes väl detta lite mer påtagligt. Glädjen stod dock hög och alla såg ut att trivas.

I år var det Mose som fick det viktiga uppdraget att tända majbrasan. Det tycker vi att han gjorde med den äran! Det tog inte många minuter tills dess elden brann i fina lågor och spred sig sedan allt mer i den stora rishögen. Bo Johansson kallade sedan till sig alla som stod runt brasan. Dels sjöng vi tillsammans vårsånger, dels visade Bo upp ett par snokar. Många fick tillfälle att känna på de fina men kanske läskiga ormarna. Kul tycktes i alla fall all ha.

Efter sedvanlig korvgrillning som Peter, Inger och Thomas så fint ombesörjde och efter vacker vårsång med trevlig samvaro kring majelden, avslutades sedan vårt valborgsmässofirande. Se vårt bildcollage från valborgsmässofirandet i Soldatängen här nedan!

majeld_1

majeld_2