God Jul önskar Naturskyddsföreningen i Motala!

Kära naturvänner,

Ännu ett år har gått och vi kan se tillbaka på ett händelserikt sådant.
Vi vill tacka alla medlemmar för att ni stöder vår strävan att skapa ett hållbart samhälle och att bevara den biologiska mångfalden.

I höstas ordnade vi tillsammans med kretsen i Vadstena en cykeldemonstration längs Vadstenavägen. Den har med eller utan vår förtjänst lett till att Motala kommun har givet en avsiktsförklaring att det inom en snar framtid ska byggas en cykelväg från Motala till Vadstena.

På Soldatängen fortskrider det ”eviga” arbetet med att hålla markerna öppna. I år har vi kommit en bra bit på väg. Ett särskilt tack till ”arbetslaget” som kämpar på med att röja sly och därmed öka möjligheterna för ytterligare växter att rota sig. Vi hoppas, att många fler vill komma till ängen och inte minst delta i den sociala gemenskapen där.

Vi har i år med förenade krafter byggt ett fint vindskydd, snyggat till grillplatsen  och ordnat med bord och bänkar där för att göra platsen, där vi har vårt välbesökta valborgsmässofirande, ännu mer attraktiv. Ni är alla välkomna dit, närhelst ni vill.

Med dessa ord önskar vi er En God Jul och ett Gott Nytt Naturår, och så ses vi förhoppningsvis nästa år för nya tag på ängen, livliga miljödiskussioner och nya utflyktsmål!

Styrelsen/ Inger Lundqvist, ordförande